گردشگری نوین در هتل ها و مراکز تفریحی، سیاحتی مبتنی بر رویکرد مدیریت سبز

از آغاز زندگی اجتماعی بشر، تمام تلاش وی بر رفع نیازهای اساسی و بتدریج پیشرفت در سایه آرامش و زندگی با کیفیت بوده است.

امروزه نیز تلاش برای ارتقا کیفیت زندگی به اقتصاد و بهداشت اجتماعی و روانی مردم نیز وابسته است. لذا مدیریت کلان و خرد جامعه نیازمند رویکردی نوین است که علاوه بر اقتصاد و رفاه عمومی به آرامش اجتماعی و فردی نیز متکی باشد.

نکته مهم و اساسی در اینجاست که این رویکرد بدون توجه به الزامات زیست محیطی قابلیت دستیابی ندارد.

همه ما با تمام وجودمان این عبارت را درک کرده ایم:

«کیفیت زندگی به رفاه اقتصادی همسو با احترام به محیط زیست قابل حصول است».

سازمان های تولیدی، خدماتی، حاکمیتی و نهادهای عمومی بر اساس ساختار، فرآیندها، اهداف و چالش های محیطی خود مدل های متعدد و شیوه های جدیدی را که برگرفته از ویژگی های سازمانی آنان باشد، جهت دستیابی به اهداف سازمانی و پاسخگویی به انتظارات اجتماعی نیاز دارند.

متدها و روش هایی که علاوه بر تحقق اهداف والای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می توانند در معرفی بهتر، تبلیغ موثرتر و جذب مشتری بیشتر برای این قبیل سازمان ها نقش بسزایی ایفا نماید.

از جمله سازمان های مورد نظر می توان به هتل ها، مراکز اقامتی، تفریحی و سیاحتی اشاره نمود که با رعایت الزامات زیست محیطی از این پس هتل سبز و مراکز تفریحی و سیاحتی سبز خطاب می شوند.

رویکرد سبز مبتنی بر مفاهیم بنیادی طراحی شده است، مفاهیمی که بر گرفته از تجربیات سازمان هایی است که توانسته اند سه مسئولیت اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را به طور متوازن مدیریت نماید.

مهم  ترین این مفاهیم عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...
سوال خود را مطرح کنید
ارسال از طریق واتساپ