عرفان لاجوردی دکترای حقوق بین‌الملل دبیر هیات کارشناسی ماهنامه صنعت حمل و نقل است.

نمایش همه 10 نتیجه

نسخه الکترونیکی
0 out of 5

«برجام» در «لاهه»

5,000 تومان
نویسنده:  عرفان لاجوردی (کارشناس حقوقی) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 365 مرداد 1397 دیوان بین المللی دادگستری، در کنار «شورای امنیت»، «مجمع عمومی»، «شورای اقتصادی، اجتماعی» و «شورای قیمومت»، رکن پنجم سازمان ملل متحد است؛ سازمانی جایگزین «دیوان دائمی دادگستری»، میراثی از روزگار «جامعه ی ملل». دیوان، برخلاف دادگاه های داخلی، از صلاحیت اجباری و فراگیر در حل...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

آسیب شناسی بازار ارز

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی (دکترای حقوق بین الملل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 363 اردیبهشت 1397 در ابتدای سال 1397 خورشیدی نوسان‌های شدید نرخ ارز شعله کشید. دیگر نمی‌شد تقصیر را به گردن جنب و جوش بازار در پایان سال و یا مسافرت‌های عیدانه انداخت. پچ‌پچ‌ هایی به گوش رسید که دلالت بر خروج سی میلیارد دلار ارز از...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

ایران و گروه ویژه ی اقدام مالی

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی (دکترای حقوق بین الملل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 366 مرداد 1397 قصه ی پیوستن ایران به معاهده ی «مبارزه با تامین مالی تروریزم» و مجموعه ی مقررات مبارزه با پولشویی، فعلا نقل هر محفلی است؛ و صد البته آخر و عاقبت روشنی دارد. مخالفان از تهدید استیلای بیگانگان می گویند؛ موافقان از لزوم همراهی...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

توزیع جمعی خسارت

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 371 خرداد 1398 هیچ فاجعه ای برای ذهن آدمی فجیع تر از پیش بینی ناپذیری نیست؛ اما جهان، پیش­ بینی ناپذیر است. در ابتدای سال 1398 خورشیدی، سیل، توان پیش بینی ما را به بازی گرفت. پیش از این، قرار بود، تابستان، با سهمیه بندی آب سپری شود؛ و عید...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

چالش ناکارآمدی

5,000 تومان
نویسنده: دکتر عرفان لاجوردی دبیر هیات کارشناسی ماهنامه صنعت حمل و نقل انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره ۳۷۶ اسفند ۱۳۹۸ ناکارآمدی سیستماتیک مدیریت در ایران موضوع یادداشت دبیر هیات کارشناسی ماهنامه صنعت حمل و نقل است. او در این یادداشت مصداق‌هایی را ذکر می‌کند که مدیریت کشور را به ناکارآمدی سیستماتیک رسانده؛ و سهم ایران از بازارهای جهانی...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی

5,000 تومان
نویسنده:‌ عرفان لاجوردی (کارشناس حمل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل‌و‌نقل شماره ۳۵۰ مهر ۱۳۹۵ «مسئولیت مدنی» به عنوان یکی از دیرپاترین گرایش‌های حقوقی، به صورت سنتی و البته با کمی سهل انگار، بر سه عنصر اساسی استوار است؛ نخست: عنصر معنوی و یا قصد ایجاد زیان؛ دیگر: عنصر مادی یا عمل زیان بار؛ و دست آخر: زیان. بدین ترتیب...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

بحران بانکی؛ چیستی، چرایی و راهکار خروج

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی (دکترای حقوق بین الملل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره ۳۵۸ مهر ۱۳۹۶ پر بسامد بودن یک سوال، دست کم نشان می‌دهد، افکار عمومی نسبت به موضوعی خاص حساس است. کدام بانک برای سپرده‌گذاری مناسب است؟ چنین سوالی به تازگی پا در ادبیات عمومی کوچه و بازار گذاشته است، سوالی که شاید حتی تا پنج سال...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

دارایی های مسموم نظام بانکداری ایران

10,000 تومان
نویسندگان: آقایان رئیس دانا، پورمتین، جامساز و لاجوردی انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره ۳۵۸ مهر ۱۳۹۶ چرا با وجود نقدینگی بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومانی منابع بانک‌ها در دسترس بنگاه‌های تولیدی قرار نمی‌گیرد؟ چرا بانک مرکزی هیچ گاه نتوانسته از استقلال خود دفاع کند و همواره به شکل یک صندوق در اختیار دولت ها بوده است؟ و مهم‌تر...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

تنگه ای تنگ در آغوش

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی (دکترای حقوق بین الملل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 373 مرداد 1398 هیچ کشتی یا شناوری، در محدوده تنگه هرمز، حق ندارد پرنده‌ای را به پرواز درآورد؛ خواه هواپیمای نظامی و خواه پهپاد. آب‌های تنگه هرمز، در محدوده آب‌های سرزمینی ایران است؛ بنابراین ما حق داریم بر فراز هر شناوری هر نوع پرنده‌ای را به...
نسخه الکترونیکی
0 out of 5

دولت فروکاسته

5,000 تومان
نویسنده: عرفان لاجوردی دکترای حقوق بین المللی انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 373 مهر 1398 خورشید و قیام، همواره از خراسان می‌آمدند. سربداران، شیعیان امامیه بودند؛ اما، خون خراسانی در رگ داشتند؛ و وقتی برای عالمان امامیه‌ی لبنان، نامه فرستادند که زعامت حکومت آن‌ها را بپذیرند، مِهرشان در دل عالمان دین نشست و پرچم‌های برافراشته‌شان در برابر باورهای...
در حال بارگذاری ...