محمدرضا روشندلی از کارشناسان باسابقه حمل و نقل دریایی است که در حوزه کشتیرانی، تحلیل بازار دریایی و کانتینر مقالات متعددی از ایشان در ماهنامه صنعت حمل و نقل منتشر شده است.
محمدرضا روشندلی
خروج آمریکا از برجام تحمیل مسیرهای پرهزینه دریائی
5,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 365 مرداد 1397 رئیسجمهور آمریکا، سهشنبه 18 اردیبهشت 1397 شمسی با پایان ضربالاجلی که در مورد اصلاح توافق هستهای ایران تعیین کرده بود، رسما خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و به دولت خود دستور داد تا در موعد مقرر تحریمها علیه ایران را به...
راه آهن ایران در چشمانداز چهار حکومت
5,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 364 خرداد 1397 در سال 1825، نخستین لوکوموتیو ساخته شد. قطارهای بخار در واقع نسل اولیه قطارهای امروزی بودند که اولین بار در نیوکاسل انگلستان و در مسیر شهرهای استاكتون- دارلينگتون سفر کردند. با گذشت زمان، قطارهای مسافری و باری کاملتر شدند تا امروز که قطارهای...
هزینه های حمل ونقل دریائی درتلاطم نوسانات نرخ ارز
5,000 تومان
نویسنده: محمد رضا روشندلی (کارشناس حل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 363 اردیبهشت 1397 حمل و نقل دریایی را می توان به عنوان ابزار اصلی توسعه تجارت بین المللی و تامین نیازهای گوناگون فعالان اقتصادی معرفی نمود. توسعه ظرفیت حمل با توسعه جابجایی كالا تقریبا از روند یكسانی برخوردار بوده است، لیكن هزینه های حمل و...
رسیدن به مرز های نهایی سود در فضا
5,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 371 خرداد 1398 بسیاری از مردم که دوران کار حرفه ای خود را در صنعت فضا پی گرفته اند، از مجموعه داستان علمی تخیلی تلویزیونی پیشتازان فضا یا Star Trek اغلب به عنوان یک مجموعه الهام بخش، تشویق کننده و القاء کننده نام می برند....
مدیریت بهره برداری ازظرفیت های بنادر کوچک
5,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل) انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 372 مرداد 1398 در شرایط تحریم علاوه بر بندر چابهار که مورد معافیت قرار گرفته است،وجود بنادر کوچک میتواند فرصت بسیار مناسبی تلقی شود که با ایجاد بستر برای پذیرش کشتیها هر چند در سطحی کوچکتر، مقداری از بار مورد نیاز کشور را پذیرا باشند.
دستخوش تلاطم امواج تحریم های یکجانبه
6,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل) انشتار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 373 مهر 1398 با خروج ایالات متحده از توافقنامه برجام و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل دریایی، باعث شد بسیاری از بنادر خارجی بهویژه آن دسته که توسط بخش خصوصی اداره میشوند، ورود کشتیهای ایرانی را ممنوع کنند. در کسب و کار دریایی و...
بنادر کشور و تحقق اهداف دولت
7,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 373 مهر 1398 هر سال طی با آغاز هفته دولت، دولتهای مختلف سعی در پررنگ کردن اقدامات خود میکنند و تعداد زیادی از طرحها و پروژهها را بدون در نظر گرفتن نیازهای جامعه و کشور با روانهسازی وزرا و معاونان رئیسجمهور به افتتاح میرسانند. بهطور مثال، بسیاری از این پروژهها...
حمل و نقل دریایی و تجارت جهانی، محیطزیست و اوضاع اقتصادی جهان
6,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی کارشناس حمل و نقل انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 374 آذر 1398 صنعت حمل و نقل دریایی بینالمللی، بار حمل حدود 90درصد از تجارت جهانی را بر عهده دارد. در واقع حمل و نقل دریایی خون حیات اقتصاد جهانی است. بدون حمل و نقل دریایی، تجارت بین قارهای، حمل و نقل انبوه مواد اولیه و...
اکسید گوگرد معضل جهانی کشتیهای آلودهساز
5,000 تومان
نویسنده: محمدرضا روشندلی انتشار: ماهنامه صنعت حملونقل شماره ۳۷۸، شهریور ۱۳۹۹ اگر هر تن سوخت کشتی حاوی 5/3درصد گوگرد، ۷۷ کیلوگرم اکسید گوگرد تولید کند و اگر همان سوخت حاوی گوگرد 5/0درصد باشد، ۱۱ کیلوگرم اکسید گوگرد تولید خواهد کرد و در نتیجه هرچه سوخت حاوی مقدار کمتری گوگرد باشد، به حفظ سلامت انسان در پیشگیری از بیماریهای تنفسی و...