آسمان ایران خلوت شد

7,000 تومان

نویسنده: دکتر علیرضا افتخار دادخواه (مشاور عالی سازمان حمل و نقل بریتانیا و شرکت فرودگاه هیثروی لندن)

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره ۳۷۲

پس از سانحه دلخراش هشتم ژانویه سال 2020 و اصابت موشک‌های ایرانی به پرواز 752 خطوط هوائی اوکراین و کشته شدن تمامی مسافرین و خدمه پرواز، برای مدت‌های طولانی آسمان ایران برای پرواز هواپیماهای غیرایرانی توسط موسسات هوانوردی بین‌المللی تحریم شد و کشورها به خطوط هواپیمائی توصیه کردند تا از سطح پرواز 320 استفاده کنند یا زیر سطح پرواز 25000 پا پرواز نکنند. این باعث شد درآمدهای چند صد میلیون دلاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌شدت سیر نزولی پیموده و تا 56% درآمدهایش را از دست رفته ببیند. لازم بذکر است 68% درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها توسط درآمد ناشی از پروازهای عبوری تامین می‌شود. این درآمد برای کنترل ترافیک هوائی‌، داده‌های هواشناسی‌، اطلاعات هوانوردی هزینه می‌شود که حائز اهمیت بالائی برای صنعت هوانوردی ایران است و منبع ارزی مهمی محسوب می‌شود.

توضیحات

نویسنده: دکتر علیرضا افتخار دادخواه (مشاور عالی سازمان حمل و نقل بریتانیا و شرکت فرودگاه هیثروی لندن)

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره ۳۷۲

پس از سانحه دلخراش هشتم ژانویه سال 2020 و اصابت موشک‌های ایرانی به پرواز 752 خطوط هوائی اوکراین و کشته شدن تمامی مسافرین و خدمه پرواز، برای مدت‌های طولانی آسمان ایران برای پرواز هواپیماهای غیرایرانی توسط موسسات هوانوردی بین‌المللی تحریم شد و کشورها به خطوط هواپیمائی توصیه کردند تا از سطح پرواز 320 استفاده کنند یا زیر سطح پرواز 25000 پا پرواز نکنند. این باعث شد درآمدهای چند صد میلیون دلاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌شدت سیر نزولی پیموده و تا 56% درآمدهایش را از دست رفته ببیند. لازم بذکر است 68% درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها توسط درآمد ناشی از پروازهای عبوری تامین می‌شود. این درآمد برای کنترل ترافیک هوائی‌، داده‌های هواشناسی‌، اطلاعات هوانوردی هزینه می‌شود که حائز اهمیت بالائی برای صنعت هوانوردی ایران است و منبع ارزی مهمی محسوب می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

منبع

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آسمان ایران خلوت شد”