الگوهای جدید کسب‌وکارهای لجستیکی ایران در پساکرونا

5,000 تومان

نویسنده: دکتر عباس حاجی‌ابراهیمی

انتشار: ماهنامه صنعت حمل‌ونقل شماره ۳۷۸، شهریور ۱۳۹۹

  • در ایام کرونا که همه کشورهای همسایه مرزهای مسافری و تجاری خود را بسته یا نیمه بسته نگاه داشته‌اند و خروج تمامی خطوط کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از ایران، بدیهی است که برنامه‌ریزی جریان کالا و سرمایه و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای پیش‌بینی تقاضا که منجر به برنامه‌ریزی تامین و تولید می‌شود و پیش‌بینی فروش که منجر به برنامه‌ریزی توزیع می‌شود، کار ساده‌ای نیست.

مدیران کسب‌و‌کار حمل و نقل و لجستیک باید عمیقا سطح دانش خود از شرایط جهانی و منطقه‌ای و ملی را افزایش داده، سبد کسب‌وکار خود را صرفا مدیریت ناوگان یا عملیات واسطه‌ای، انبارداری و ترمینال‌داری و صدور اسناد و ترانزیت ندانسته (هر چند که این فعالیت‌ها از ملزومات لجستیک است)، بلکه بیشتر به مشارکت با شرکای منطقه‌ای خود و مدیریت موجودی‌ها و تسهیل‌گری تجارت داخلی و بین‌المللی معطوف باشند.

توضیحات

  • در ایام کرونا که همه کشورهای همسایه مرزهای مسافری و تجاری خود را بسته یا نیمه بسته نگاه داشته‌اند و خروج تمامی خطوط کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از ایران، بدیهی است که برنامه‌ریزی جریان کالا و سرمایه و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای پیش‌بینی تقاضا که منجر به برنامه‌ریزی تامین و تولید می‌شود و پیش‌بینی فروش که منجر به برنامه‌ریزی توزیع می‌شود، کار ساده‌ای نیست.

مدیران کسب‌و‌کار حمل و نقل و لجستیک باید عمیقا سطح دانش خود از شرایط جهانی و منطقه‌ای و ملی را افزایش داده، سبد کسب‌وکار خود را صرفا مدیریت ناوگان یا عملیات واسطه‌ای، انبارداری و ترمینال‌داری و صدور اسناد و ترانزیت ندانسته (هر چند که این فعالیت‌ها از ملزومات لجستیک است)، بلکه بیشتر به مشارکت با شرکای منطقه‌ای خود و مدیریت موجودی‌ها و تسهیل‌گری تجارت داخلی و بین‌المللی معطوف باشند.

توضیحات تکمیلی

تاریخ انتشار

منبع

نوع فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “الگوهای جدید کسب‌وکارهای لجستیکی ایران در پساکرونا”