توضیحات
نویسنده: بهروز غروی کارشناس حمل و نقل
انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره ۳۷۴ آذر ۱۳۹۸
همانگونه که در قسمت های اولیه ملاحظه شد، از دیدگاه کلان، برونسپاری به تعبیر امروزی خود، همزاد یا به مفهوم بهتر، از موجبات تولد صنعت جدید لجستیک و حمل و نقل است. اکنون در هر یک از عملیات های زنجیره تامین و عرضه، مهمترین تصمیم درخصوص این موضوع است که آیا سازمان، بخشی از عملیات خود را برونسپاری کند یا نه؟ ضمن آنکه اصولاً فعالیتهای لجستیکی، در واقع همان برونسپاری تأمین مواد اولیه و توزیع محصول تولیدی از واحدهای تولیدی به شرکتهای خدمات لجستیک است (که بهطور سنتی معمولاً حملونقل و انبارداری جزیی از آن است).
البته از نظر تاریخی، برونسپاری قدمتی طولانیتر داشته و از زمان تخصصی شدن فعالیتهای صنعتی و تجاری بهوجود آمد. در ابتدا مدلهای برونسپاری با اموری کاملاً محدود مانند صدور صورتحساب یا ورود اطلاعات آغاز شد و بهتدریج، اشکال مختلف و متعددی را به خود گرفت، بهنحوی که امروزه بعضی از سازمانها، کل عملیات خود را برونسپاری میکنند که معمولترین نوع آن، برونسپاری فناوری اطلاعات (ITO) یا برونسپاری فرآیندهای تجاری (BPO) است.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.