تلاطم امواج تحریم های یکجانبه

5,000 تومان

نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل)

انشتار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 373 مهر 1398

با خروج ایالات متحده از توافقنامه برجام و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل دریایی، باعث شد بسیاری از بنادر خارجی به‌‌ویژه آن دسته که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، ورود کشتی‌های ایرانی را ممنوع کنند. در کسب و کار دریایی و بندری، کشور شاهد کاهش 40 درصدی نیروی کار شده است. در نخستین مرحله پس از برقراری مجدد تحریم‌ها، صنعت حمل و نقل دریایی هدف اول بود. این در حالی است که 95 درصد واردات کشور از طریق دریا و بنادر کشور انجام می‌شود. تعداد 20 شرکت از شرکت‌های حمل و نقل دریایی که به بنادر ایالات متحده تردد دارند، تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری را در بنادر جمهوری اسلامی ایران متوقف کردند، زیرا شرکت‌های بیمه و انجمن‌های حمایت و جبران خسارات کشتی‌های خارجی، خدمات و پوشش لازم را در صورت ورود کشتی‌های خارجی به ‌بنادر جمهوری اسلامی ایران ملغا کردند.

توضیحات

نویسنده: محمدرضا روشندلی (کارشناس حمل و نقل)

انشتار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره ۳۷۳ مهر ۱۳۹۸

با خروج ایالات متحده از توافقنامه برجام و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل دریایی، باعث شد بسیاری از بنادر خارجی به‌‌ویژه آن دسته که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، ورود کشتی‌های ایرانی را ممنوع کنند. در کسب و کار دریایی و بندری، کشور شاهد کاهش ۴۰ درصدی نیروی کار شده است. در نخستین مرحله پس از برقراری مجدد تحریم‌ها، صنعت حمل و نقل دریایی هدف اول بود. این در حالی است که ۹۵ درصد واردات کشور از طریق دریا و بنادر کشور انجام می‌شود. تعداد ۲۰ شرکت از شرکت‌های حمل و نقل دریایی که به بنادر ایالات متحده تردد دارند، تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری را در بنادر جمهوری اسلامی ایران متوقف کردند، زیرا شرکت‌های بیمه و انجمن‌های حمایت و جبران خسارات کشتی‌های خارجی، خدمات و پوشش لازم را در صورت ورود کشتی‌های خارجی به ‌بنادر جمهوری اسلامی ایران ملغا کردند.

توضیحات تکمیلی

منبع

نوع فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلاطم امواج تحریم های یکجانبه”