سابقه و ضرورت افزایش سرعت قطارهای مسافری در ایران

5,000 تومان

نویسنده: عباس قربانعلی بیک

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره ۳۷۶ اسفند ۱۳۹۸

حدود 45 سال از ورود اولین توربوترن به کشور می‌گذرد که برای سرعت 160 کیلومتر در ساعت وارد کشور شد و توانست زمان سیر تهران ـ مشهد را به حدود نصف کاهش دهد (پس از چهار ماه اصلاحات خطی که ریل آن U33، تراوس چوبی، پابند سه پیچ و بدون جوشکاری طویل بود)، هر چند اغلب متصدیان اذعان دارند که این قطار می‌توانست به سرعت بالاتر از 160 کیلومتر هم برسد که خود اینجانب در اوایل دهه 70 رسیدن به سرعت 195 کیلومتر بر ساعت را در کابین توربوترن در مسیر تهران ـ زنجان شاهد بودم.

توضیحات

نویسنده: عباس قربانعلی بیک

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره ۳۷۶ اسفند ۱۳۹۸

حدود 45 سال از ورود اولین توربوترن به کشور می‌گذرد که برای سرعت 160 کیلومتر در ساعت وارد کشور شد و توانست زمان سیر تهران ـ مشهد را به حدود نصف کاهش دهد (پس از چهار ماه اصلاحات خطی که ریل آن U33، تراوس چوبی، پابند سه پیچ و بدون جوشکاری طویل بود)، هر چند اغلب متصدیان اذعان دارند که این قطار می‌توانست به سرعت بالاتر از 160 کیلومتر هم برسد که خود اینجانب در اوایل دهه 70 رسیدن به سرعت 195 کیلومتر بر ساعت را در کابین توربوترن در مسیر تهران ـ زنجان شاهد بودم.

توضیحات تکمیلی

منبع

نوع فایل

تاریخ انتشار

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سابقه و ضرورت افزایش سرعت قطارهای مسافری در ایران”