صنعت ریلی درگیر سه چالش اصلی

5,000 تومان

نویسنده: دکترعباس قربانعلی بیک (کارشناس حمل و نقل ریلی)

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 371 خرداد 1398

با خاتمه دوران جنگ تحمیلی، تلاش‌های گسترده‌ای برای باز سازی اقتصاد کشور آغاز گردید و در این فعالیت‌ های جهاد گونه نقش راه‌ آهن به‌صورت ممتاز و برجسته مورد نظر قرار داشت. لکن به دلیل رقابت غیرعادلانه بخش جاده‌ای و بهره‌مندی از سوخت ارزان یا رایگان از یک‌ سو و تأمین ارز سهمیه‌ ای برای واردات کامیون، تریلی و نفت‌کش‌ ها از سوی دیگر باعث شد پس از آغاز اجرای اصل 44، راه‌ آهن در چرخه باطل افزایش تعرفه برای تأمین درآمد بیشتر و جبران پائین بودن بهره‌وری قرارگرفته و قدرت رقابت با بخش خصوصی جاده‌ای را بیشتر از دست بدهد.

توضیحات

نویسنده: دکترعباس قربانعلی بیک (کارشناس حمل و نقل ریلی)

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 371 خرداد 1398

با خاتمه دوران جنگ تحمیلی، تلاش‌های گسترده‌ای برای باز سازی اقتصاد کشور آغاز گردید و در این فعالیت‌ های جهاد گونه نقش راه‌ آهن به‌صورت ممتاز و برجسته مورد نظر قرار داشت. لکن به دلیل رقابت غیرعادلانه بخش جاده‌ای و بهره‌مندی از سوخت ارزان یا رایگان از یک‌ سو و تأمین ارز سهمیه‌ ای برای واردات کامیون، تریلی و نفت‌کش‌ ها از سوی دیگر باعث شد پس از آغاز اجرای اصل 44، راه‌ آهن در چرخه باطل افزایش تعرفه برای تأمین درآمد بیشتر و جبران پائین بودن بهره‌وری قرارگرفته و قدرت رقابت با بخش خصوصی جاده‌ای را بیشتر از دست بدهد.

توضیحات تکمیلی

تاریخ انتشار

منبع

نوع فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “صنعت ریلی درگیر سه چالش اصلی”