قطارهای ناراهواربر ریل های نابراه

15,000 تومان

نویسنده: فریبرز رئیس دانا 

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 365 مرداد 1397

به گونه‌ای دقیق و مشخص می‌دانیم این شبکه فعلی راه آهن ایران حاصل رشد و گسترش هشتاد ساله‌ی فعالیتی است که در دوره‌ی حکومت رضا شاه در سال 1306 آغاز شد و در سال 1317 به بهره‌برداری رسید. در سال 1317 طول خطوط راه آهن 1590 کیلومتر بود. ریل و زیر سازی و ابنیه‌ی فنی، ایستگاه‌ها و البته تمام لکوموتیوها و واگن‌های آن زمان حتی از زمان خود نیز عقب‌تر بودند و بقایای آن امروز کاملاً قدیمی هستند. با این وصف جلوه‌هایی از معماری و ساختمان سازی درخشان و مقاوم و محکم در آن حضور دارند که چند نمونه آن عبارت‌اند از ایستگاه‌ها و از جمله ایستگاه راه آهن تهران واقع در میدان راه آهن – که گشاینده بخشی از جهت توسعه شهر شد – پل‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی از جمله پل بلند و سرسخت گدوک در استان مازندران.

توضیحات

نویسنده: فریبرز رئیس دانا (کارشناس اقتصادی)

انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره 365 مرداد 1397

به گونه‌ای دقیق و مشخص می‌دانیم این شبکه فعلی راه آهن ایران حاصل رشد و گسترش هشتاد ساله‌ی فعالیتی است که در دوره‌ی حکومت رضا شاه در سال 1306 آغاز شد و در سال 1317 به بهره‌برداری رسید. در سال 1317 طول خطوط راه آهن 1590 کیلومتر بود. ریل و زیر سازی و ابنیه‌ی فنی، ایستگاه‌ها و البته تمام لکوموتیوها و واگن‌های آن زمان حتی از زمان خود نیز عقب‌تر بودند و بقایای آن امروز کاملاً قدیمی هستند. با این وصف جلوه‌هایی از معماری و ساختمان سازی درخشان و مقاوم و محکم در آن حضور دارند که چند نمونه آن عبارت‌اند از ایستگاه‌ها و از جمله ایستگاه راه آهن تهران واقع در میدان راه آهن – که گشاینده بخشی از جهت توسعه شهر شد – پل‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی از جمله پل بلند و سرسخت گدوک در استان مازندران.

توضیحات تکمیلی

تاریخ انتشار

منبع

نوع فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قطارهای ناراهواربر ریل های نابراه”