قواعد حقوقی حاکم بر جبران خسارت پرواز اکراینی

5,000 تومان

نویسنده: عرفان لاجوردی دکترای حقوق بینالملل

انتشار: ماهنامه صنعت حملونقل شماره ۳۷۸، شهریور ۱۳۹۹

اکنون مذاکرات میان ایران و کشورهای ذی‌نفع در جریان است. این‌جا و آن‌جا شنیده می‌شود که مقامات ایرانی، مسئولیت جبران خسارت را متوجه شرکت‌های بیمه‌ی اروپایی دانسته‌اند. صد البته، هواپیمای اوکراینی، تحت پوشش بیمه بوده است. پوشش بیمه‌ای، اصولا تابع سقف مسئولیت متصدی حمل در کنوانسیون ورشو و پروتکل اصلاحی لاهه است؛ البته، معمولا پروازهایی که به مقصد اروپا و آمریکای شمالی پرواز می‌کنند، معمولا مقررات کنوانسیون مونترال را در زمینه‌ی سقف مئوولیت رعایت می‌کنند. تحلیل کارشناس حقوق بین‌الملل ماهنامه صنعت حمل و نقل را در این گزارش می‌خوانید.

توضیحات

اکنون مذاکرات میان ایران و کشورهای ذی‌نفع در جریان است. این‌جا و آن‌جا شنیده می‌شود که مقامات ایرانی، مسئولیت جبران خسارت را متوجه شرکت‌های بیمه‌ی اروپایی دانسته‌اند. صد البته، هواپیمای اوکراینی، تحت پوشش بیمه بوده است. پوشش بیمه‌ای، اصولا تابع سقف مسئولیت متصدی حمل در کنوانسیون ورشو و پروتکل اصلاحی لاهه است؛ البته، معمولا پروازهایی که به مقصد اروپا و آمریکای شمالی پرواز می‌کنند، معمولا مقررات کنوانسیون مونترال را در زمینه‌ی سقف مئوولیت رعایت می‌کنند. تحلیل کارشناس حقوق بین‌الملل ماهنامه صنعت حمل و نقل را در این گزارش می‌خوانید.

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قواعد حقوقی حاکم بر جبران خسارت پرواز اکراینی”