توضیحات
نویسنده: عباس حاجی ابراهیمی کارشناس لجستیک
انتشار: ماهنامه صنعت حمل و نقل شماره ۳۷۳ مهر ۱۳۹۸
پدیده جهانی شدن، بازارهای بینالمللی را بر آن داشته که محصولات مورد نیاز را بهصورت غیرمتمرکز بیابند. به همین جهت شرکتهای بینالمللی نیز راهکار لجستیکی خود را با مدلهای مدیریت موجودی و با تعویق مونتاژ نهایی و بهصورت سادهتر، برندسازی در پایان خط تولید، انجام میدهند.
در سه دهه گذشته (پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و ایجاد اتحادیه اقتصادی اروپا، یعنی گذر از اتحادیههای گمرکی و مشترک و ورود به اتحادیههای اقتصادی)، پیچیدگی فعالیتهای لجستیکی، بهصورت فزاینده و حتی تصاعدی تحت تاثیر عواملی چون میزان روند افزایش تولید، چرخههای کوتاهتر تولید، رشد بازار و شماری از تحولات زنجیرههای عرضه قرار گرفتهاند.
رفع این چالشها، نیاز به داشتن استراتژی، فنون و تکنولوژی و لجستیک کاربردی دارد. بدین جهت مدیریت زنجیره عرضه جهانی از مدیریت تامین تا مصرفکنندگان نهایی، با مطالعات و پژوهشهای تخصصی و برداشت حرفهای و علمی از گزارشهای صحیح و دقیق امکانپذیر است.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.